Ooops

Åh nu kom min syster och sa att hon vill att jag ska komma ner till de andra. Åh, jag älskar henne.
Eller vänta det gör jag inte alls! HAHA, gott nytt åt igen, må det bli det bästa hittills!

Nyår med ett päron

Igår låg bara jag, mamma och syrran och kollade på Gossip Girl och skrattade åt min mage. Någon hade druckit 4 drinkar och hamnat på mattan för resten av kvällen.... Hm, inte en av mina finaste stunder. I gossip girl har de tidigare nämt att ingen person med självrespekt tillbringar nyår med päronen om de är över 12 år. Men tydligen har jag ingen självrespekt. För nu står de andra nere i köket och om några timmar åker vi iväg till Stocksund i Danderyd där middagen ska vara. Det blir jag, min 14 åriga syster som antagligen skulle kunna få diagnosen ADHD, hennes killekompis också 14 år och jätte sprallig. Mamma, micke, och typ 10 till. Aja, jag skriver mer i natt om det inte blir försent eller imorgon bitti. Okej mina nyårslöften:

Fixa MVG i alla ämnen (jag går natur)
Börja träna och skippa godiset. Totalt!
Försöka komma iväg till new york
Blogga varje dag. Minst två inlägg
Hålla alla löften och bli mer disciplinerad

Ok, gott nytt år. Nästa år firar vi inte med päronen va? Inte ens med ett päron!!

fireworks display

Jag + virgin= ?

Ja eftersom det ändå är dagen före nyårsafton håller jag mig till virgins. Inte killar alltså utan drinkar. I dagarna kom jag på världens godaste drink och här är receptet:

Ginger ale
Brämhults apelsin och jordgubbs juice
cocktailbär
Grenadin

sedan kan man välja om man vill köra virgins eller med alkohol. Det är riktigt gott att bara ta vanlig vodka efter eget tycke. Dock inte för mycket.

jjjv

Lord knows I can´t change

Yes, lord knows. För om gud finns vet han att jag inte kan ändra mig. Jag kan inte, men jag måste. Jag är inte fri som en fågel. Så därför ser jag verkligen det nya året som en möjlighet. Men visst, Lord how can I really change?

Den här låten är så perfekt, så oerhört bra! - http://www.youtube.com/watch?v=YIIBvIXIHhk

Kändisspotting

Hej på er! Nej vad lång tid det tog idag innan jag lyckades hamna vid datorn.. Idag har jag och mamma varit på stan och spanat in rean lite. Tror jag ska vänta med att lösa mina pengar tills vårnyheterna kommer ut i butikterna. Har massa fint i Sofis mode idag som jag ska kolla efter. Såg bye the way Elsa Sylvan idag. Hon var inte speciellt mycket längre än jag (jippie!) hon var inte alls snygg utan gick omkring i en svart dunjacka. Men är man supermodell kanske man kan gå omkring med en soppåse på kroppen. Nu ska jag äta fiberlakris och kolla på Gossip Girl. Ja man är väl ledig, hehe. Förresten sitter Micke och pillar med min kamera så snart kommer det börja komma upp bilder på vad jag har på mig på dagarna. Kanske bär jag också en soppåse. Vem vet. Ciao!

elsa sylvan till höger
Elsa Sylvan till höger.

Nightvision

HAHA, jag kan inte sluta skratta åt morgonsoffans Nightvision med Patrick Larsson.

http://www.youtube.com/watch?v=ri88pzYc-9Y&feature=related - Kolla här. Vilken skrattfest!

Äntligen funkar min dator

Ja micke satt hela kvällen och pysslade med skiten och nu funkar den. Ikväll har vi myst framför smekmånaden. Imorgon blir det shopping, måste komma ihåg att ladda kamerabatteriet bara. Annars är allt fine just nu. By
ujj
e!

Om jag vet? Nej jag vet inte

Ja det kom fram. Jippie. Men det blir inga bilder, eftersom jag inte sitter på min dator utan den stora i huset. Längtar hem, om man ens har ett hem i detta nu.

Haha

JA ha ha ha! Nu har jag försökt posta iväg 2 olika inlägg men självklart har ingen kommit fram. Great! Är det min lyckodag idag eller? Inga inlägg kommer fram, DVD:n pajar, datan är trasig (?), och det är så jävla tråkigt ute att man inte vad vart man ska ta vägen. Blir inget långt inlägg ifall det inte ens kommer fram. Bye!

Familjen

The killers nya låt human är en riktigt bra låt, inte konstigt att radiokanalerna spelar sönder den. Gå även in på http://myspace.com/familjen. Superduper bra! Jag har verkligen konstig musiksmak. House, Britpop, Singsong writer musik ( cat power, SIA, John Mayer) och lite annat konsigt. Det kan hända att jag lyssnar lite på musiken från High School Musical också. Men det är mest när ingen ser eller hör..

Cat power - http://www.myspace.com/catpower

SIA - http://www.myspace.com/siamusic


http://www.myspace.com/erykahbadu

http://www.myspace.com/herculesandloveaffair



Nu är det sovdags, imorgon ska jag upp tidigt och trääna! Japp har man bestämt sig så har man. Resultat kommer naturligtvis visas upp här på bloggen. God natt!

Tyvärr

JA tyvärr, tyvärr, TYVÄRR! Efter all julmat är det sorligt nog nårga kilon som måste bort från min lilla (läs: inte längre) kropp. Men jag har så svårt att hitta motivationen, visst ,man skippar godiset & det andra en dag och tror att nu minsann har jag minst blivit av med i alla fall ett kilo. Men icke! Nu ska jag sätta igång och ja, banta heter det ju men det är ju inget man säger högt när alla andra har ämnesomsättning på högsta nivå. Mitt bästa tips är verkligen att ge sig ut på internet och hitta någon person med den perfekta kroppen. Den här bilden hittade jag:

gisle bikni

Nu blir jag riktigt motiverad! Ska snart gå ner och träna minst en timme på våran träningscykel. Pust!

Nu är julen verkligen över...

Hej på er!

Jo juste igår. Vi hann med mycket på Cissis (läs: min 20åriga systers) födelsedag. Vi fikade på först på waynes, sedan kolla vi lite på rean. Och big surprise, det fanns absolut inget som man vill ha! Alla kedjor som redan är billiga hade sänkt sina priser men stövlarna jag sparat till i cirka 3 månader är fortfarnde lika dyra... Efter shoppingturen gick vi till Grand Hotells Cadierbar och drack en drink, syrran och hennes kille drack champange medans jag och min 14 åriga syrra fick en alkoholfri drink.. Efter det när syrran och hennes kille var lagom runda under fötterna gick vi till en indisk resturang och åt. Supergott verkligen, jag älskar indisk mat.. Sedan vid 21:00 gick vi och såg Australia, vilken besvikelse. Eller är det kanske bara jag som har konstig filmsmak? Ja ibland undrar jag verkligen, passade på att vila ögonen den första timmen av filmen. Vid 00:00 var den slut och vi släntrade hem, först var det på tal att vi skulle gå ut på något ställe men lycka till med det utan ID när man är 17..

Allt som allt hade jag en jättebra kväll. Idag har jag kollat in myrorna och jag kan bara säga att aldrig att jag kommer hitta något där. Det känns allvarligt talat som de dränkt kläderna i matfett, haha svårt känsla att beskriva. Nu ska jag ut lite, får se vad vi hittar på ikväll. Det lutar åt några avsnitt med Gossip Girl och bloggning.

Ses!

iubg
Mums är sugen på något sånt här..

Grand hotell

Det får bli ett kort inlägg nu för nu måste jag sova. Skriver mer om vad jag gjort under kvällen imorgon. Men jag kan avslöja att en del tid spenderades på Gand Hotells Cadierbar!

u

Annandag jul

Hej på er!

- (syrran) åh när jag såg den här filmen skrätt jag så mycket!
- (vi andra) skrätt!?
Så går det när man tittar för långt ner i flaskan..

Nu ska vi snart ge oss ut på stan och kolla rean. Cissi väcketes idag av amerikanska pannkakor med jordgubbar och lönnsirap. Mums! Nu på morgon har vi myst och kolla på Gossip Girl. Om jag fyndar något på rean får ni se det senare!

Ha en perfekt dag!

ggg

PS.

PS. en till anledning att älska Weeds. Hunter Parrish! Han är löjligt snygg. Mmm.

hunter parrish

Morgondagen

Hej på er förresten! Imorgon skall jag mellandags fynda, på bio samt dricka drinkar. Ja saker kunde ha varit värre. Plus att nästa vecka kommer grannen hem med tvåan och trean av Twilight, behöver jag säga att jag väntar andlöst? Nästa vecka blåser jag och några ner på stan och ser Twilight filmen. Nu ska vi se om den är lika bra som folk säger..

fhj
Min TV just nu.

härligt

ddae
Sol, bara en gång , snälla?

Mer underbara ting

kghlk
Chai thé från Espresso House, jag kommer bli beroende....

fhdrhy


gki

Weeds, världens bästa komediserie. Om ni har missat den, köp eller kolla vilka tider den går ( på TV3 & TV6) FÖR BRA FÖR ATT MISSA!

fhfh

Mer klappar... Julklappar!

Som ni ser blir det ett inlägg för varje julklapp nästan! Japp, så mycket älskade jag det jag fick.

paket
Denna klapp blev jag riktigt glad för, har tänkt köpa denna pryl minst 5 gånger i alla fall. Och det är ju alltid något?! ;)

oatas

Okej en till klapp:
jad

GOSSIP GIRL! Fan nu ska det skvallras!
gg

Jul, jul, jul!

Här är en del av julklapparna jag fick igår, enjoy:

resväska
Och det här var det i :

resvksa1

Robert Pattinson

jjkj
Robert Pattinson och Kristen Stewart

Är jag den enda tjejen på denna planet som inte tycker Robert är snygg? Och framför allt verkar det väl riktigt tråkigt att vara intresserad/ tänd på samma person som resten av ens kön?
Däremot har de båda riktigt snygga solgalsögon på denna bild. ;)




Så var det över...

Så var julen över. Lite tråkigt, men nu ser jag framemot våren och sommaren. En hel del förändringar är på G! Jag bor med min pappa och hans nya + 3 syskon och nu till tvåan ska jag eventuellt få flytta till mamma(där jag spenderat julen.) Jippie, även fast det skulle ske om typ 7 månader längtar jag så jag nästan dör. Ett minus är  är min 14 åriga syster som jag som oftast vill strypa.. Tur att julen är över, med dessa tankar i huvudet får man inga julklappar... PS. Jag håller på och laddar upp bilderna från igår som bäst. DS.

ubgfs

Julafton

Hej och god jul igen. Fast nu är det snarare juldagen. Min jul har bestått av fulla småsyskon, mega fina julklappar och barn. En mix helt enkelt. Inte det bästa men inte heller den sämsta julafton. Bilder kommer imorgon!! Jag fick bland annat :

- Gossip girl säsong 1
- Weeds säsong 3
- Kläder, 2 skjortor, 2 t-shirtar + 1 linne
- 4 böcker
- Svampbob godis
- Smycken
- Krämer
- Olika théer
- Piercing, bara av öronen
+ lite mer smått och gott

Nu sitter jag och lyssnar på lite musik på YouTube. Ska snart sätta på weeds. Måste nog trösta mig lite. Fan ett tips, stå ut hemma tills ni är 18 år. Jag vet hur förbannat jävligt det kan vara att somna med smaken av sina tårar i munnen.

God jul, om något sånt ens existerar?

24 December

God jul. God jul. God jul. God jul. God jul. Nu ska jag träna, fixa till mig, hämta syrran som har krökat antagligen hela natten hos sin kompis och sedan ska vi till farmor och träffa släkten. Hörs senare, och en riktigt god jul! PS. då ska ni få se klapparna!

ytf

Om jag kunde drömma..

Nu ska jag snart sova. Förresten nu är det julafton! God Jul till er alla.
Jag kryper ner med Om jag kunde drömma. Alla pratar om den boken+ filmen och lillsyrran (14år) är alldelse tokig i serien, så nu är det väl på tiden att jag blir lika tokig..


om jag kunde--

Om 1 timme och 12 minuter är det julafton...

Ja, och av alla saknar som jag önskar mig vill jag mest av allt ha det jag inte kan få. Denna här skinnjacka från Alexander Wang...

alexander wang

Vouge

American Vouge, December 2008.

voug

cm

hlk

gk

Marie Antionette

Hej idag är det dan före dan. Alltså ingen speciell dag. Idag har jag och syrran vaknat sent, ätit frukost, sett marie antionette och ätit lunch.  Alltså ingenting egentligen.. Snart ska jag försöka släpa ut henne till affären sedan blir det en timmes träning, kanske bad (åh, något jag inte gjort på år, ärligt!) och sedan är det dags att hjälpa till med den sista julmaten. Vi går fortfarnde omkring i nattkläder. Bara inte grannarna ser, haha! Nu ska jag fixa till mig och så kommer det MINST 3 till inlägg senare! Ha världens bästa dan före dag!

garderob
En del av min garderob. När den är städad, annars är allt ett galet kaos!

Ny julkjol

Idag när jag och min kompis Petra var nere på stan hittade jag denna kjol. Var egentligen ute efter en på H&M eftersom jag har så lite pengar nu efter all julklappsshopping. Men när jag provade den satt den perfekt och vips hade jag Acnepåsen i handen.

hkhgk

llkkl


jhjhj

Så nöjd med detta köp. Men nu är det slut shoppat för min del. Har sagt att jag inte ens kommer följa med några kompisar ut på mellandagsrean.... Ska försöka i alla fall!

Julklappar

Heeela kvällen har handlat om nästan bara julklappar. För det är ju gaanska underbart!

gfdsgg
Min syrra plånbok. Nja, lite avis är jag ju alltid!

fgfdy
Granen och alla fina paket!


Morgon

God morgon på er! Själv gick man upp redan för en timme sedan. Nu har vi ätit frukost, bakat och snackat i 180. Snart ska jag åka in till stan för vi är några som ska ha lilla julafton så jag ska både ge och förhoppningsvis ta emot många roliga paket. Nu ska jag försöka dra med några ut på promenad och sedan blir det packning och sedan sticker jag. Ha en bra dag så hörs vi senare!

MIDDAG

Middagen från igår, mums!

Min kväll

Dessa ingredienser utgjorde min kväll. Perfekt julmys med andra ord. Snart dags att krypa till kojs. Imorgon kommer mer bilder från idag. Snart är det jul, jag vet det är på både gott och ont. Mest ont eftersom det också är en tid då många är olyckliga. Men om du kan njuta av julen. Gör det till max!


mums

mums2


mums3

Mina nya favoriter

Idag har det hunnits med mycket, eller vad sägs om träning, 100 bullar, många julklapps köp och mycket mer. Men detta köp är jag mest nöjd med. Superfina och faktiskt riktigt bekvämma. Dessa åker på hela lovet. Ja, i alla fall nästan varje dag.

acne jeans

acne jeans 1

Jippie!

Ja, jippie. Vad jag har handlat för ni strax se.

acne påse

kiss

Nu innan jul fullkomligt öser min skola uppgifter/läxor över oss. Fast det är egentligen bra för när det är över kommer man riktigt känna att nu är det jullov. Jag peppar mig med Fragma - Deeper innan jag lämnar vardagsrummet för mycket jobb. Fast egentligen vill jag vara på denna strand, dansandes med vågorna.
 

ojas

Canons magiska drömkamera

Dear santa I want this camera soo badly, why can´t you just give it to me?
Jag behöver en kamera, jag vill ha en kamera, jag skulle älska att ha den här kameran. 10,1 megapixel.
Men för att få denna måste nog någon i min familj vara i maskopi med tomten.  Men om jag inte får den ska jag nog börja spara till den, endast 4 304:-, men det smäller ju också lite högre om man betalar själv. Trots att fikan på stan varje vecka kanske får ta och bli ett minne blott. Men det kanske det får ta och bli värt.
canon 10.1

Modellalfabet

amanda laine

Från och med idag skall jag ha ett modellalfabet här på bloggen. Varje dag kommer jag skriva om en ny modell. Först ut är Amanda Laine, 1992, Kanada, gillar piano,hockey, skidor,lacrosse och basket.

Jag ångrar mig..

Jag ångrar djupt att jag inte köpte kjolen nedan när den fanns för 50% av originalpriset i Acnes butik i Barkarby i somras. Det värsta med shoppning är allt man inte köper och sedan vill ha när det är helt slut. Nu ska jag och en vän baka, morotskaka, knäck och kakor. Veckan kommer nog gå snabbt, imorgon träning+ läxor, onsdag bara läxor hela kvällen, torsdag simning, fredag ut förhoppningvis, lördag på stan och söndag på fik. Ja, jag skall nog överleva den här veckan med.


acne kjol med nitar

Sofis mode

Sofis Mode har verkligen börjat arta sig och har helt klart växt till en av mina favorittidningar. Och idag är det ju måndag vilket betyder Sofis mode+ ett fat med kakor. Ja, jag har haft det värre.

tidning sofis mode

Hej mitt vinterland -

Nej okej, det finns faktiskt ingen snö i stan idag heller. Jag skulle mer än gärna gå ut och krama lite snöbollar och insupa julkänslan. För idag är det faktiskt bara 16 dagar kvar till julafton! Som jag längtar. Igår skakade jag och en kompis nästan sönder de i alla fall 10 (hittills) klappar som vi hittat i huset. Hihi, måste veta vad jag får så jag kan börja fnurra på vad jag skall leta efter på rean. Men en dag som denna skulle jag helst gå omkring i dessa coola manchesterjeans! Wow vad snygga.

manchesterjeans acne

Nu drar jag

Iväg på julfika snart. Men först lite Matte A. Ja livet har varit roligare men också tråkigare, om 17 dagar stundar julen och jag vet en som hoppas på att hitta massa godsaker under granen!


Wow vad snyggt, Stella McCartney!

SMS

Vouge Nippon

Daria Werbowy pryder Vouge Nippon och det är riktigt snyggt!
vouge nippon

I want you to see my bra!



Skulle gärna bära denna tröja med bara en riktigt snygg BH under.

Musik

Sitter och lyssnar igenom en kompis iPod. Hittar några riktiga godbitar:

For what it´s worth - The Cardigans
Forgive me - Leona Lewis
Handle me - Robyn
Live And Learn - The Cardigans

Tips

gossip girl CD music

Är du en av dem som också följer Gossip Girl slaviskt? Nu har musiken från säsong ett kommit ut och gissa vilken CD som jag vill hitta i ett av mina paket?

I know we would hit it of!

jessica stam


Första gången jag såg Jessica Stam i en ELLE tidning var det som om tiden stannade. Aldrig hade jag förut skådat en sådan skönhet. Jag var tvungen att gå in och se alla YouTube klipp med henne och det resulterade bara i att jag blev ännu mer förälskad. Wow äkta skönhet existerar endå i denna värld.


Jag vill ha ena axeln bar

Varje säsong kommer mitt favoritmärke Acne ut med en hel godisbutik av saligheter. Just nu är jag oerhört sugen på Acnes Trust Black Glitter Dress. Wow vilken pjäs!

Axeln bar

Acne pistol boots

Snart är det jul och vad kan passa bättre än Acnes Pistol boots i julklapp? Till mig skulle det passa perfekt. Svarta, höga, och alldeles, alldeles underbara. Vilken fest för mina fötter att få bära dem!

acne

Äntligen!

Äntligen har jag skaffat mig en blogg. Nej det blir inget långt inlägg nu måste jag springa, maten väntar och efter det skall vi till någon klubb. Kul. Ses!

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0