Är tonåren lätta för någon?

Min syster är någon som jag kanske aldrig kommer lära mig att dra jämnt med. Ja tyvärr. Men hon har gått igenom mer än de flesta 14 åringar ens kan drömma om. Hennes liv har på så många sätt förändrat mitt liv. Föralltid. Som den där aprildagen då hon kommer hem gråtandes. Vad har hon gjort då kan man fråga sig.. Efter skolan hade hon och hennes kompis svängt förbi ungdomsmottagning och de ena ledde till det andra. Hon berättade inte direkt några detaljer för mig. Men det jag förstod var i alla fall att graviditsprovet var positivt. Men att vara gravid i sjuan och pappan till det bilvande barnet mest är intresserad av att tråna efter öl flaskor och varenda brud med kort kjol är ett helvete. När han fick veta att hon ville behålla barnet besvarade han det genom att berätta för halva skolan och be sina kompisar ringa hem till oss i tid och otid. Vad fan ska man göra när man är 13 år och blir utsatt för något sånt!? Inte behöll hon barnet inte. Ifrån och med den dagen dricker hon nästan aldrig mer. Hon går knappt utför dörren om inte mamma, pappa eller någon kompis är med. Ibland tänker jag att det där har förstört hennes liv totalt. Visst hon valde att ha sex, men inte valde hon att hela hennes värld skulle håna henne för det heller. Efter att ha sett min systers liv förstöras för i alla fall några år framåt har jag också blivit skrämd. Vad tjänade den där killen på att sälja ut min stackars 13 åriga syster? Inte ett dugg. I julas söp hon till ordentligt och ja, hon hamnade på maria ungdom över natten. Fattar ni hur det stack i mitt hjärta när jag fick höra om hur hon legat och spytt på någon madrass på golvet?!

Varför skriver jag det här kan man fråga sig. Jo, för att min syster inte är någon idiot men endå är hennes liv ett helvete. Allt som behövs är lite otur. Bara lite otur.


Kommentarer
Postat av: Fiffs

Hemskt.

Men skit händer, det gäller att bita ihop och gå vidare. (Om man nu klarar av det)



Hur mår din syster nu?

2009-01-31 @ 20:38:27
URL: http://fiffsverklighet.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://www.freestreet.se/?r=42

NY GRATIS SIDA FÖR PRESENTKORT :)

lättaste jag har testat hittills!

2009-01-31 @ 20:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0