Det bästa..

Det bästa med mitt liv är upplevelser. Det är också en av anledningarna till att jag skaffade mig en blogg. Om 15 dagar kommer jag vara med om en riktigt upplevelse. Låt mig berätta.. Sommaren 06 var jag med min kompis i en skivbutik. Jag var riktigt sugen på att köpa på mig lite ny musik. Lite ny stil. Och om stil & identitet kan köpas för pengar tycker jag att 195:- är ett billigt pris att betala. Jag köpte en skriva med Oasis. Senare på kvällen satte jag på skivan och hamnade nästan i trans. Vilken lycka. Musiken fyllde upp mig med liv och något starkare. Något så starkt att jag än idag kommer ihåg mitt första möte med Oasis. Jag blev kär i musiken. Förälskelsen lever fortfarande men idag är jag inte 13-14 år. Nu om alltså 15 dagar ska jag få se Oasis live. En dag som denna när allt är mörkt och trist är tanken på konserten allt som behövs. Jag vet inte alls vad som kommer hända. Men en sak är säker, tårar kan förekomma.

oasis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0